Muzyka

Spektakl „Karol” jest widowiskiem muzyczno-tanecznym utrzymanym w stylistyce pop i rock, z elementami piosenki literackiej i aktorskiej. Musical wypełniają przeboje, które publiczność nucić będzie jeszcze długo po zakończeniu show. W spektaklu znajdą się utwory zupełnie nowe, ale także te dobrze znane polskiej publiczności, jak „Nie żałuję” z repertuaru Edyty Geppert, "Wiem, że jesteś tam" Anny Wyszkoni czy "Niepisane" Piotra i Wojciecha Cugowskich. Piękne melodie, taneczne rytmy, wybitne głosy aktorów i wokalistów, głębokie, literackie teksty, zapierająca dech w piersiach gra świateł i multimediów – oto znaki rozpoznawcze musicalu „Karol”.

 

Musical „Karol” to żywiołowy taniec, multimedialna scenografia, cudowna gra świateł oraz melodyjne przeboje, zgrabnie wplecione we wzruszającą fabułę.

 

Autorem muzyki do musicalu jest Filip Siejka - jeden z najzdolniejszych kompozytorów młodego pokolenia, muzyk, multiinstrumentalista, producent muzyczny, aranżer. Autor hitów wielu artystów: Patrycji Markowskiej, Natalii Kukulskiej, Michała Bajora, Zbigniewa Wodeckiego, Mieczysława Szcześniaka, Katarzyny Skrzyneckiej, Łukasza Zagrobelnego, Kuby Molędy, Patrici Kazadi, Hani Stach, Nicka Sincklera oraz zespołów: Feel, Perfect, Jeden Osiem L i Papa D. Jego przeboje, jak m.in. wykonywany przez Patrycję Markowską „Świat się pomylił”, docenione przez publiczność i radiowców, wielokrotnie królowały na polskich listach przebojów i najważniejszych festiwalach (Sopot, Opole). Twórca muzyki telewizyjnej i filmowej, współpracujący m.in. z Olafem Lubaszenko, Cezarym Pazurą, Patrykiem Vegą i Dariuszem Zawiślakiem. Kompozytor i producent utworu czołówkowego serialu TV Polsat „Linia życia” (wykonanie Łukasz Zagrobelny), a także piosenek promujących filmy kinowe „Ciacho” i „Balladyna” (trzy nominacje do Złotych Kaczek).

 

„Karol” to pierwsze i jedyne w Polsce widowisko teatralne, które w konwencji musicalowej opowiada o życiu Jana Pawła II oraz wielkiej historii XX wieku, wzruszając, bawiąc, ściskając za serce i skłaniając do refleksji.

 

Choreografia musicalu „Karol” opiera się na tańcu współczesnym, obejmując w szczególności formy tańca nowoczesnego (breakdance, disco dance), jazzowego i klasycznego, a także elementy akrobatyki. Niemal każda scena widowiska przepełniona jest dynamicznym show w wykonaniu doświadczonych tancerzy Gliwickiego Teatru Muzycznego oraz młodych artystów wyłonionych w castingu. W spektaklu „Karol” nie mogło zabraknąć m.in. pamiętnej sceny z 2004 roku, kiedy przy dźwiękach hip-hopowej muzyki z magnetofonu Janowi Pawłowi II zaprezentowali się trzej polscy mistrzowie break dance, wykonując szereg skomplikowanych figur tanecznych. Po każdym występie stawali przed Ojcem Świętym i kłaniali mu się, trzymając rękę na sercu.



Facebook YouTube Google+ Instagram Twitter
Patronat Honorowy Generalny

Patronat honorowy

Partner Główny

Sponsorzy

Partnerzy

Partnerzy medialni